Services

Hvad tilbyder MEDIA AGENT

SALGSMODELLERING

Økonometrisk modelling handler om at skabe værdi

Salgsmodellering er et nyttigt værktøj for enhver ansvarlig for marketingbudgettet, da det er den mest dybdegående metode, hvorpå man kan dokumentere en sammenhæng mellem en marketinginvestering og en salgseffekt.

MEDIA AGENT benytter økonomisk-statistiske metoder til at fastslå sammenhængen mellem flere forskellige faktorer over tid. I marketinglingo hedder det salgsmodellering: At identificere eksempelvis ROI fra investeringen i marketing og isolere effekten af de enkelte mediegrupper.

Send os gerne en mail

Vi vil gøre vores bedste for at svare så hurtigt som muligt.

Brand value

Brand value

Hvor høj er jeres kendskabsgrad hos jeres målgruppe?

Alle virksomheder konkurrerer om denne specifikke ressource – målgruppens attention. Ved at investere i en analyse opnår I indsigt i forbrugernes perceptioner i forhold til jeres brand, de centrale udfordringer for jeres brand samt hvad der skal til for at skabe vækst for brandet fremadrettet.

Analysen kortlægger jeres brands nuværende position og identificerer, hvilke udfordringer jeres brand står overfor samt hvilke muligheder og potentialer, brandet med fordel kan udnytte.

MEDIA AGENT tager udgangspunkt i forbrugernes holdninger, og det er således forbrugerne og deres perception af jeres brand, som er hele fokuset for at skabe en klar profil af brandet. Analysen skaber grundlag for indsigt i forbrugernes opfattelse af konkurrerende brands. Hermed dannes et vurderingsgrundlag for jeres brands positionering.

For mange virkosmheder er måling af brandets styrke og udfordringer blevet et centralt værktøj i udformningen af virksomhedens vækststrategi.

For mange virkosmheder er måling af brandets styrke og udfordringer blevet et centralt værktøj i udformningen af virksomhedens vækststrategi.

Analysen giver svar på spørgsmål som:

Segmentering af målgruppe

Præcis kommunikation

Målgruppe segmentering sikrer en direkte kommunikation og medieindsats

MEDIA AGENT opdeler målgruppen i en række segmenter med hver deres unikke karakteristika. Det danner grundlag for en dybere og bedre forståelse for målgruppen og hermed et mere kvalificeret udgangspunkt for kommunikations- og medieplanlægningen.

Med en segmenteringsanalyse opnår I et meget konkret og præcist billede af, hvilke segmenter der tilhører jeres målgruppe. Med segmentering er det muligt at præcisere jeres marketingindsats i langt højere grad, end hvis I markedsfører jer mod brede og generiske målgrupper, som kun er defineret ved simple demografiske parametre. Segmenteringen kan baseres på livsstil, holdning, adfærd m.v.

Segmenteringen sikrer en bevidst afdækning og prioritering af jeres målgrupper og delmålgrupper på baggrund af de faktorer, der er vigtigst for jeres forretningsområde. 

Dette resulterer i indsigt i de forskellige gruppers behov, ønsker og forhold til jeres brand og branchen generelt. Det er oplagt at målrette jeres produktudvikling, markedsføring og kommunikation mod segmenter med størst salgs- og indtjeningspotentiale eller mod de segmenter, som har færrest barrierer i forhold til jeres brand og branchen.

Kampagne tracking

Dokumentation for langsigtede effekt

Kampagne tracking er en grundlæggende metode til at afdække kampagners kommunikationseffekt.

Ved at tracke jeres kampagner kan MEDIA AGENT dokumentere jeres kampagners effekt på flere parametre, som gør det muligt at vurdere, hvordan forskellige kampagnescenarier vil præstere fremadrettet.

Trackinganalyse giver jer mulighed for at følge udviklingen på udvalgte måleparametre over en specifik periode. Her måles der kontinuerligt gennem ugentlige interviews i målgruppen. Der måles typisk på erindring – om målgruppen kan huske at have set jeres kampagne, brandets kendskabsgrad, hvilken præferencegrad jeres brand har m.v. Hermed er trackingen med til at dokumentere reklamens langsigtede effekt.

Udbytte af tracking er, at det efter 4-6 måneder er muligt at modellere effekten af jeres kommunikation. MEDIA AGENT kan vurdere, hvordan forskellige fremtidige kampagnescenarier vil præstere, inden I investerer i kampagneaktiviteter.

Kampagne tracking har til formål at belyse fire overordnede områder:

på forkant med udviklingen

Forbruger og målgruppe indsigt

For at kunne levere de rette produkter, services og kommunikation til jeres kunder er det afgørende at forstå disses behov, motiver og adfærd. Dybdegående forbrugerindsigt er kernen i at opdage nye muligheder og potentialer for jeres virksomhed.

Det skaber værdi i forhold til forretnings- og produktudvikling såvel som i forhold til kommunikation, marketing og medieplanlægning.

Hos MEDIA AGENT er vi af den overbevisning, at jeres virksomheds planlægning altid bør tage udgangspunkt i forbrugerindsigter og bygge på reel viden om målgruppen frem for gætterier og spekulationer.

Vi lever i en tid, hvor disruptions finder sted langt oftere og hurtigere end før, og hvor den moderne forbrugers adfærd bliver stadig mere kompleks. Det kræver dybdegående metoder til at forklare, hvorfor forbrugerne handler, føler og mener, som de gør, og hvordan I kan blive endnu mere relevante for jeres kunder.

Med en kvalitativ tilgang kommer vi et spadestik dybere og opnår nuancerede indsigter i jeres målgruppe.

MEDIA AGENT har stor erfaring i at levere dybdegående forbrugerindsigter inden for en lang række forskellige problemstillinger og industrier, og vi arbejder dagligt med at omsætte forbrugerindsigter til medie- og kommunikationsstrategier.

Vi råder over en række specialudviklede værktøjer og metoder, der gør os i stand til at forstå forbrugernes købsrejse, mediebrug, holdninger til kommunikation, opfattelse af brands m.v.

Vi samarbejder med kvalitative specialister, som besidder solide kompetencer og erfaring inden for en lang række forskellige metoder som dybdeinterviews, dagbøger, observation, fokusgrupper og etnografiske studier. Via kvalitative teknikker opnår vi indsigt i reflekteret såvel som ureflekteret adfærd og afdækker jeres kunders motiver, drivers, barrierer, valgkriterier, holdninger, brug af touchpoints m.v.

Om det drejer sig om at forstå forbrugerens adfærd i en butik, forbrugerrejsen hen mod et køb eller forbrugerens holdning til jeres produkter, leverer MEDIA AGENT handlingsanvisende indsigter med udgangspunkt i jeres vigtigste interessenter – jeres kunder.